ویتامینی علیه عصبانیت

    گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس‌دار حاوی این مواد معدنی هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف ویتامین‌های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است.

دکتر سید ضیاءالدین مظهری افزود: مصرف ویتامین‌های گروه B در افزایش یادگیری نیز مؤثر است.

وی گفت: گنجاندن مواد غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است.

این متخصص تغذیه افزود: جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه‌ها و مغزهای روغنی از منابع غنی ویتامین های B هستند.

دکتر مظهری همچنین گفت: وجود 16 ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی روزمره از اهمیت زیادی برخوردار است. اما مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، روی و سلنیوم نقش مهم تری را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: وجود مواد معدنی در غذاها موجب افزایش توان یادگیری، تقویت نیروی دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد است.

این متخصص تغذیه گفت: گردو، ماهی، مرغ، جگر، گوشت، گندم جوانه زده و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس‌دار حاوی این مواد معدنی هستند.

دکتر مظهری افزود: به دانش آموزان و داوطلبان کنکور توصیه می‌شود، مصرف همبرگر، سوسیس، کالباس، کله‌پاچه و مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع‌شده دارای فرم ترانس را کاهش دهند.

وی در پایان گفت: استفاده از غذاهای حاوی امگا - 3 نظیر ماهی، روغن‌های سویا، کنجد، تخم کتان یا بذرک و گردو در این دوران از اهمیت زیادی برخوردار است. 

جزئیاتی جالب از قدیمی ترین کامپیوتر ساخته شده

محققان قدیمی ترین کامپیوتر دیجیتال را که 61 سال عمر و وزنی بیش از 2.5 تن دارد، بار دیگر سر هم و از نو آن بارگذاری کردند.
جشنی برای یاد کردن از اولینهای دنیای تکنولوژی، قدیمیترین کامپیوتر دنیا با بیش از 10000 قطعه ی متحرک و ثابت در روزی مانند امروز سر هم شد، به عبارتی بهتر امروز سالگرد تولد جد کامپیوترهای امروزی است.
جد کامپیوتر های امروزی که روزی برای خود یکه تاز بود امروزه در گوشه ای از موزه Buckinghamshire قرار گرفته است تا استراحت کند.
اما جمعی از محققان این کامپیوتر قدیمی را از خواب بیدار کرده و قطعات آن را از نو سوار کردند تا آن را در روز تولدش بار دیگر راه اندازی کنند.


جادوگر را در سال 1951 ساختند و در تحقیقات جایگزین کسانی شد که با ذهن خود محاسبات عددی را انجام می دادند.
جالب است بدانید که مدت زمان پردازش برای ضرب دو عدد در این کامپیوتر در حدود 10 ثاتیه بوده است.