دانستنی‌های بسیار جالب، درباره‌ی حیوانات



دانستنی‌های بسیار جالب، درباره‌ی حیوانات

دانستنی‌های بسیار جالب، درباره‌ی حیوانات

 

☼ تپش قلب گربه، ۲ برابر قلب انسان است. قلب گربه در یک دقیقه، بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ بار می‌تپد.

☼ حسّ بویایی مورچه، با حسّ بویایی سگ، برابری می‌کند.

☼ چشم شتر برای محفوظ ماندن در برابر شن‌های صحرا، ۳ تا پلک دارد.

☼ قدرت بینایی جغد، ۸۲ برابر قدرت دید انسان است.

☼ مار می‌تواند تا نیم ساعت بعد از قطع شدن سرش، نیش بزند.

☼ دانشمندان دریافته‌اند که مورچه‌ها مثل انسان‌ها، صبح به هنگام بیدار شدن از خواب، خمیازه می‌کشند.

☼ تجربه نشان داده است که مرغ با شنیدن موسیقی، تخم بزرگ‌تری می‌گذارد.

☼ زرّافه همواره در حالتِ ایستاده، وضع حمل می‌کند و نوزادش از فاصله ۱۸۰ سانتی‌متری، به زمین می‌افتد.

☼ پنگوئن تنها شناگری است که نمی‌تواند پرواز کند.

☼ قلبِ فیل در هر دقیقه ۲۰۰ بار می‌تپد.

☼ وزن جسم زرّافه، دو برابر مغز آن است.

☼ نوعی قورباغه وجود دارد که می‌تواند چندین ماه یخ بزند و دوباره به زندگی طبیعی باز‌گردد.

☼ هر عنکبوت، تار ویژه‌ی خود را دارد و هیچ‌گاه دو تار عنکبوت، به هم شبیه نخواهند بود.

☼ خون بعضی از سخت‌تنان، مثلاً میگوها، به رنگ آبی است. هم‌چنین عنکبوت‌ها، خونی روشن و شفّاف دارند.

☼ چشم ماهی مرکّب، بزرگ‌ترین چشم نسبت به جثه است.

☼ خرگوش و طوطی، تنها حیواناتی هستند که می‌توانند بدون برگشتن، اشیاء پشتِ سر خود را ببینند.

☼ مورچه تنها موجودی است که در مقایسه با بدنش، بزرگ‌ترین مغز را دارد.

☼ اختاپوس دارای بزرگ‌ترین چشمان است که گاهی به ۲۵ سانتی‌متر، یعنی به‌اندازه‌ی یک توپ والیبال می‌رسد.

☼ مار «آناکوندا» تنها نمونه‌ای از مارهای افعی است که بچّه می‌زاید.

☼ زمان بارداری فیل، نزدیک به دو سال است.

☼ اسبِ ماده، ۳۰ دندان و اسبِ نر، ۳۶ دندان دارد.

☼ مارها گوش ندارند و با زبان می‌شنوند؛ زیرا زبان آن‌ها به امواج صوتی، بسیار حسّاس است.

☼ زرّافه‌ی تازه متولّد شده، ۲ متر قد دارد.

عکسهای دبدنی از سقلاکسار یا روستای پاک

    عکس هایی که مشاهده میکنیدعکس روستای سقلاکسار (گیلان - اطراف رشت ) می باشد که به روستای پاک معروف است

راز پاک ماندن این روستا در این است که هنگام ورود شما به این منطقه یک کیسه زباله به شما داده می شود همچنین در مدت زمانی که آنجا هستید مامور های مخصوصی در حال گشت زنی هستند که شما فضای این منطقه را با زباله آلوده نکنید درضمن  ماهیگیری در این منطقه زیبا ممنوع می باشد از مناظر آن لذت ببرید و بیاید تمام روستاهایمان را پاک نگاه داریم

 

 

 

 

 

پیرترین پرنده جهان بچه‌دار شد

    پیرترین پرنده جهان بچه‌دار شد

پیرترین پرنده شناخته شده جهان در سن 62 سالگی بچه‌دار شد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این آلباتروس موسوم به «حکمت» در سال 2011 پس از اینکه از سونامی ژاپن جان سالم بدر برد، خبرساز شد.

حکمت تاکنون از بسیاری از مرزها رد شده و از جمله آن که تاکنون دو برابر میانگین عمر آلباتروسهای لایسان زندگی کرده است. این پرنده نام خود را پس از علامت‌گذاری توسط یک محقق زمین‌شناسی آمریکا در سال 1956 بدست آورده است. به گفته سازمان زمین‌شناسی آمریکا، حکمت از آن زمان تاکنون حدود 3.2 میلیون تا 4.8 میلیون کیلومتر مسافت را که برابر با بیش از چهار تا شش سفر از زمین به ماه و بالعکس بوده، پیموده است.

دانستن این که این پرنده اکنون بتواند با موفقیت جوجه خود را در سن بالای 60 سال پرورش دهد، بسیار جالب است.

با وجود این که آلباتروسهای دیگری نیز با سن حدود 50 سال وجود دارند؛ اما حکمت تنها پرنده‌ای است که در چنین سنی بچه‌دار شده است. اگرچه این پرنده دو سال پیش نیز دو جوجه دیگر را به دنیا آورده بود و تعداد جوجه‌های آن از سال 2006 تاکنون به پنج رسیده است.

 

 

تاثیر بخشندگی در سلامت جسمی و طول عمر

    تاثیر بخشندگی در سلامت جسمی و طول عمر
همواره گفته شده که بخشنده بودن بهتر از گیرنده بودن است، اکنون دانشمندان ثابت کرده‌اند که بخشندگی و کمک به دیگران در سلامت جسمی تأثیرگذار است و موجب طول عمر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، تحقیقات 5 ساله دانشمندان از 846 نفر نشان می‌دهد که احتمال مرگ افرادی که در شرایط استرس آور زندگی خود به دیگران کمک کرده‌اند، کمتر از دیگران بوده است.

در میان این شرایط استرس آور زندگی می‌توان به موضوعاتی چون ابتلا به بیماری‌های جدی، بیکاری، مشکلات مالی و یا مرگ یکی از نزدیکان اشاره کرد.

شرکت کنندگان در این تحقیق میزان زمانی که این افراد طی 12 ماه گذشته به کمک دوستان، همسایگان یا خویشاوندانی که با آنها زندگی نمی‌کنند، شتافته‌اند را گزارش کردند. این کمک‌ها می‌تواند شامل حمل و نقل، پیام رسانی، خرید، انجام کارهای منزل، نگاه داری از بچه‌ها و یا کارهای دیگر باشد.


مایکل جی پولین از دانشگاه بوفالو اظهار داشت: این تحقیق در درک ما از تأثیر بخشندگی به دیگران در سلامت جسمی و حفظ فرد بخشنده و نیکوکار در مقابل تأثیرات منفی استرس نقش مهمی ایفا کرده است.

وی افزود: نتیجه گیری ما این است که کمک به دیگران میزان مرگ و میر را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهد، چرا که این مسئله فرد را در مقابل استرس و مرگ و میر ناشی از آن حفظ می‌کند. همان طور که عنوان تحقیق نشان می‌دهد ما این فرضیه را آزمایش کردیم که کمک کردن به دیگران می‌تواند ارتباطی بین کاهش استرس و مرگ و میر برای فرد کمک کننده داشته باشد یا خیر.

این محقق یادآور شد: طی این تحقیق 5 ساله ما به این نتیجه رسیدیم که احتمال افرادی که در مواجه با شرایط استرس آور زندگی به دیگران کمک کرده بودند، کمتر از دیگران بوده است.

نتایج این تحقیق فراتر از تحلیل‌های پیشین رفته و مزایای جسمانی و سلامتی کمک کردن به دیگران را نشان می‌دهد.

این تحقیق با همکاری دانشگاه‌های "استون بروک" و "گرد ولی" انجام شده و نشان می‌دهد که اگرچه مشخص است که انزوای اجتماعی و استرس تأثیر منفی روی سلامتی دارد اما این تحقیق به این بخش مسئله نپرداخته است که آیا افرادی که از دیگران کمک دریافت می‌کنند و یا مورد حمایت قرار می‌گیرند نیز در مقابل استرس حفظ شده و این مسئله روی سلامتی آنها تأثیر گذار است یا خیر.


تانک های عجیب و غر

    تانک های عجیب و غریب


تانک فرانسوی 1855
تانک عجیب و غریب مجهز به مخزن بخار کاترپیلار
تانک انگلیسی سال 1885


تانک بخار عجیب و غریب 

زره پوش Quadricycle-1899


تانک دوچرخه عجیب و غریب با تفنگ

تانک 1906، سواره نظام
تانک عجیب جایگزین سواره نظام

طراحی تانک های خارق العاده: جنگ جهانی اول
تانک آمریکا جنگ جهانی اول
تانک چهار چرخ ایتالیایی
طراحی تانک عجیب و غریب ایتالیایی

سنگر فرانسه ، 1915
علامت گذاری بفرم IV بریتانیا
AV7به زبان آلمانی تانک عجیب و غریب جنگ جهانی اول

شکلات چگونه درست می شود؟

    شکلات چگونه درست می شود؟

برداشت محصول
ابتدا دانه های کاکائو که داخل پوسته می باشد را برداشت می کنند. پوسته رویی را شکسته و دانه ها را از درون پوسته بیرون می آورند. دانه ها را خشک می کنندبرای به دست آوردن شکلات مرغوب، باید برای خشک شدن دانه هفت روز صبر کرد. معمولاً دانه ها را در نور خورشید خشک می کنند. البته روش های دیگری هم وجود دارد که دانه ها را سریع تر خشک می کند (معمولاً در تولید انبوه، از نور آفتاب استفاده نمی کنند)؛ ولی کاکائوی به دست آمده زیر نور آفتاب کیفیت بهتری نسبت به کاکائویی که خشک می شود دارد. حال دانه های خشک شده را تفت داده و سپس آن ها را آسیاب می کنند. در این مرحله، چربی کاکائو را با تحت فشار قرار دادن ماده ی حاصله، از کاکائو جدا می کنند. آنچه که باقی می ماند، به پودر کاکائو معروف استمخلوط نمودن ماده به دست آمده را با مقادیر مختلف از چربی کاکائو مخلوط می نمایندتا شکلات های متنوعی تهیه کنند. مواد موجود درچند نوع شکلات پایه از به شرح ذیل می باشد:

·         شکلات تیره ساده: کاکائو، چربی کاکائو، شکر و وانیل

·         شکلات شیری: شکر، شیر یا شیر خشک، کاکائو، چربی کاکائو و وانیل

·         شکلات سفید: شکر، شیر یا شیر خشک، چربی کاکائو و وانیل


سازندگان مختلف، مقادیر متفاوتی از موادی که در بالا ذکر شد را به کار می برند و در نتیجه شکلات های متفاوتی تولید می شود. شکلات تیره از نوع مرغوب آن، دارای 70 درصد کاکائو می باشد، در حالی که در تهیه ی شکلات شیری تا 50 درصد از کاکائو استفاده شده است. شکلات سفید تنها 33 درصد کاکائو دارد. البته در تولید انبوه شکلات، از کاکائوی کمتری استفاده می کنند. معمولاً چربی هایی غیر از چربی کاکائو به کار می رود تا با قیمت کمتری، شکلات تولید کنند.

گرم و سرد نمودن شکلات
مرحله ی آخر، گرم و سرد کردن و به دست آوردن شکلات نهایی است. چربی کاکائو از تشکیل بلورهای ناپایدار جلوگیری می کند، بنابراین توده ی شکلات را باید به آرامی سرد کرد تا بلورهای پایدار تشکیل شود. تشکیل این بلورها سبب ترد بودن شکلات هنگام گاز زدن، ذوب شدن آرام آن در دهان و داشتن ظاهر براق می شود. برای این منظور، ابتدا دمای توده شکلات را از 45 درجه سانتی گراد به 27 درجه کاهش می دهند. سپس مجدداً شکلات را تا 37 درجه گرم می کنند و سپس به آرامی آن را سرد نموده تا به حالت جامد و پایدار تبدیل گردد . حالا شکلات آماده است. می توان در انواع بیسکویت ها یا به عنوان روکش شکلاتی از آن استفاده نمود یا این که به شکل شکلات های تخته ای به فروش برسانید.